Warning: Creating default object from empty value in /home/badania/domains/jezyce.poznan.pl/public_html/wp-content/themes/artmag/admin/ReduxCore/inc/class.redux_filesystem.php on line 29
Projekt zmiany organizacji ruchu na ul. Słowackiego – ROJ
READING

Projekt zmiany organizacji ruchu na ul. Słowackieg...

Projekt zmiany organizacji ruchu na ul. Słowackiego

Drodzy użytkownicy i użytkowniczki ulicy Juliusza Słowackiego!

Jeszcze w tym półroczu ze środków pozostających w dyspozycji ROJ zostaną wyremontowane chodniki na ul. Słowackiego: obie strony między Kraszewskiego i Prusa oraz południowa od Prusa do Domu Tramwajarza.
Jednocześnie otrzymaliśmy od ZDM do zaopiniowania projekt zmiany organizacji ruchu przy ul. Słowackiego. Jego celem jest: (1) zwiększenie bezpieczeństwa pieszych (widoczność przejść) i komfortu poruszania się pieszych; (2) wprowadzenie kontraruchu rowerowego; a dodatkowym pozytywnym efektem – (3) zwiększenie komfortu poruszania się po chodnikach związane z wprowadzeniem parkowania na jezdni, pozwalającego na poszerzenie chodników z 1,1-1,5m do 3,0-3,5m.

Zniszczone chodniki pod samochodami1Zdjęcie powyżej: jeden ze zniszczonych chodników, obecnie zajęty w połowie przez miejsca parkingowe. Zdjęcia poniżej: ograniczona szerokość chodników na Słowackiego.

Wąskie chodniki2 Wąskie chodniki

Efektem ubocznym ma być natomiast redukcja legalnych liczby miejsc parkingowych w SPP o 26 miejsc (z 130 do 104), wynikająca z dostosowania lokalizacji miejsc parkingowych do przepisów prawa i wymogów bezpieczeństwa (obecnie wiele miejsc wyznaczonych jest tuż przy przejściach dla pieszych, bez zachowania wymaganej prawem odległości).

Podane wyżej liczby miejsc parkingowych są szacunkowe, ale należy pamiętać, że

– w przypadku parkowania równoległego, przepisowa wielkość miejsca postojowego jest na tyle duża, że zazwyczaj mieści się na nim więcej samochodów niż wg wyliczeń

– w przypadku miejsc postojowych skośnych oraz prostopadłych efekt ten jest znacznie mniejszy, ze względu na występowanie mis drzew oraz innych elementów infrastruktury miejskie (które przestaną przeszkadzać po wprowadzeniu parkowania równoległego).

Zasłonięte przejścia2 Parkowanie przy przejściach

Zdjęcia powyżej: miejsca parkingowe wyznaczone niezgodnie z przepisami, zasłaniające widoczność na przejściach dla pieszych

Rada Osiedla będzie opiniować ww. projekt na najbliższej sesji, przy czym:

(1) Opinia ROJ nie jest wiążąca dla ZDM/MIR, projekt nie jest finansowany ze środków ROJ

(2) Negatywna opinia ROJ nie może spowodować, żeby ZDM/MIR zlecił projekt, który łamie przepisy dotyczące bezpieczeństwa ruchu drogowego (np. dorysowując miejsca parkingowe przy przejściach dla pieszych). Negatywna opinia ROJ może raczej skutkować:

– brakiem jakichkolwiek zmian na ulicy (co jednak podważa sens remontowania części chodników);

– lub wdrożeniem projektu samego kontraruchu rowerowego bez reorganizacji parkowania (tj. z pozostawieniem parkowania skośnego). Taki projekt został Radzie przedstawiony przed kilkoma miesiącami i zaopiniowany przez nią negatywnie. Zgodnie z informacjami z opracowania – skutkowałby on dalej idącym ograniczeniem liczby miejsc parkingowych, a jednocześnie nie zabezpieczałby remontowanych w tym roku chodników.

Projekt zawiesiliśmy tutaj:

https://drive.google.com/drive/folders/0B39qvm-sPOF0YmRuUUxMS3h2WTA?usp=sharing

Prosimy o przesyłanie opinii o projekcie przy pomocy tego formularza:

https://goo.gl/forms/WAs1z6wO0sR18eCh2

Dziękujemy

Zarząd Osiedla Jezyce

Tekst i zdjęcia: Filip Schmidt

 


COMMENTS ARE OFF THIS POST